donderdag 5 maart 2009

Ritje met omwegen

Vandaag stond er weer een ritje met V021 naar Meppel op het programma. De roostermaker was zo vriendelijk geweest om mij het eerste uur vrij te geven dus de wekker kon gewoon op half 7 blijven staan.
Ik was een beetje bang voor veel fietsers vanaf de Wijk maar dat viel erg mee. Door de Wijk rijd ik niet over het fietspad maar over de rijbaan. Het fietspad heeft allemaal leuke bochtjes en dat haalt de snelheid er behoorlijk uit. De rijbaan heeft als nadeel dat er auto's op rijden en die zijn niet allemaal gecharmeerd van een gangetje van 27 km/h. Terwijl je er echt maar 30 km/h mag, ik vind dat ik het dan toch best redelijk doe. Zoals geschreven weinig fietser dus goed doorrijden. Gemiddeld kwam ik vanmorgen net boven de 25 km/h uit. Ik had het gevoel dat ik conditioneel best meer aankon maar dat het meer het gebrek aan kracht in de benen was wat me op aan het houden is. Goed rondtrappen en een hoge trapfrequentie volhouden dus.

Op de terugweg even langs de koffiewinkel, weer een nieuwe soort espresso bonen meegenomen en wat chocolaatjes. Weer veel bekijks bij het in en uitstappen. Ik denk dat ik maar een folder ga maken met de antwoorden op de meest gestelde vragen. Het wordt zo koud als je in je T-shirtje buiten staat te kletsen.

In Meppel waren een paar straten opengebroken. Dit gaf mij de gelegenheid de offroad kwaliteiten van de V021 te testen. Op zich is de V021 geslaagd, hij moet alleen nog wat doen aan het gerammel. Ik denk dat de ketting een beetje slap is. Zaterdag maar eens kijken hoe dat in elkaar zit. Zaterdag zal ik ook het dakje een beetje aan mijn vorm gaan aanpassen en de houder voor de iPhone plaatsen.
En ik moet eens kijken of het alarm wel goed werkt. Ik was de boodschappen aan het inladen toen ik er achter kwam dat ik het alarm nog niet had uitgezet. Hij ging alleen nog niet af??? Ben benieuwd hoe dat zit. In plaats van iets er in had ik er ook iets uit kunnen halen. Misschien is een slot in de kap toch niet zo'n slecht plan.

In elk geval weer een leuk ritje gemaakt. Vanavond naar Slagharen op de fiets. Ik moet dan over een paar behoorlijk donkere wegen, ben benieuwd hoe dat bevalt.

cijfers:
Dagfstand: 41,1 km
Gemiddelde snelheid: 22,3 km/h
totale afstand (mark): 134 km
totale afstand (V021): 25164 km

2 opmerkingen:

  1. Klinkt bekend..... 27 km/h op jouw teller betekent ook echt 27 km/h op je teller. De gemiddelde auto heeft dan al zeker 30 km/h op de teller staan bij diezelfde snelheid. En dan inderdaad niet het fatsoen hebben om gewoon erachter te blijven rijden. Dat gaat blijkbaar niet goed tussen de oortjes.

    Wat betreft zo'n folder: die is er al!:
    Flyer: http://basdekker.eu/diversen/flyer.pdf
    Folder: http://basdekker.eu/diversen/velomobielfolder_2005.04.1.pdf

    Het alarm kan je afstellen. Tenminste, de ultrasone sensor die beweging binnen de fiets registreert. Ik heb getracht hem zo af te stellen dat hij niet ongewenst afgaat. Maar misschien is het wat verlopen. Ik heb je buiten deze weblog om even een berichtje gestuurd.

    De afstelling van de koplampen moet je ook maar even kijken wat je prettig vindt. Ik heb ze vlak voor de verkoop een keer noodgedwongen wat dichterbij gezet op een avond met wat ongunstige omstandigheden. Normaal gesproken had ik ze een tikkie verder van de fiets af schijnen.

    Je kan ze met de hand, zonder te hoeven schroeven wat verdraaien. Kijk alleen wel uit voor de kapscharnieren want daar kan je echt vies van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je mail. De folder heb ik meteen uitgeprint. ;)
    Met die scharnieren heb ik al kennisgemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen