vrijdag 27 februari 2009

Eerste Woon-Werk ritje

Gisterochtend ging om 6.00 uur de wekker.
Pff, da's wennen, maar wie wat wil die doet er wat voor.

De voorspelde regen was in geen velden of wegen te bekennen dus kon ik na een kopje koffie en een broodje heerlijk op weg. Het fietsen ging prima alleen niet zo snel. Ik trapte de hele tijd rond de 24 km/h ik dacht dat ik stroop in de fiets had zitten. Het was overigens behoorlijk warm. Ik had een shirt met lange mouwen aangedaan maar dat was niet echt nodig. Met de laatste 4 km door Meppel bleef de gemiddelde snelheid net iets boven de 20 km/h steken.
Is het conditie? Ja
Is het de nieuwigheid? Ja
Is het de vroege ochtend? in mijn geval, ja.
Is het mijn gewicht? Ja zeker

Op school werd de fiets door zeer velen erg gewaardeerd. In de pauze stonden er veel collega's en leerlingen te kijken. Niet dat ik V021 daarvoor gekocht heb maar het is wel grappig. Een van de leerlingen had een goede opmerking over mijn snelheid. Ik had wind tegen....

Dat van die wind had ik niet gemerkt. Maar op de terugweg bleek al snel dat het toch een behoorlijke invloed heeft. Buiten Meppel reed ik de hele tijd boven de 27 km/h. Toen er een slinger in de weg was merkte ik dat de V021 best zijwind gevoelig is. In elk geval kwam ik bezweet thuis aan en na een lekkere douche bleek dat ik 40,2 km had gefietst met een gemiddelde van 23,8 km/h. Het gaat dus zeg maar de goede kant op. Nog een paar weken 3 keer per week fietsen en het komt met de snelheid vast goed.

Vandaag ben ik niet gaan fietsen. Ik zag vannacht werkelijk elk uur op de wekker dus ik voelde me niet in staat om 40 km te fietsen vandaag. Dan morgen maar een toerritje.

Zo en dan nu weer aan het werk...

2 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Toen ik de Quest net had sliep ik ook erg onrustig als ik de volgende dag vroeg naar het werk wilden fietsen. Als de nieuwigheid er af gaat wordt dat gelukkig minder.
    Groet!
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn onrustigeheid komt niet door het fietsen of door de nieuwigheid van de fiets.
    Het is helaas iets wat ik al lange tijd heb en waar ik juist door het fietsen iets probeer aan te doen. Een beetje lichamelijke actie is goed om de stress uit je lijf te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen